O sector de transporte de viaxeiros por estrada quedase estancado
[2009-11-17]
abrir en pdf para imprimir
O mercado español de transporte interurbano de viaxeiros pode descender arredor dun catro por cento no 2009, ata os 3.700 millóns de euros, segundo estimacións dun recente estudio realizado por DBK.
O informe Transporte de Viaxeiros por Estrada revela que o número de viaxeiros transportados en autobús diminuíu un 1,3% no 2008, ata os 1.208 millóns, que foi compensado en certa medida polo incremento das tarifas. Concretamente, o volume de negocios derivado destes servizos situouse en 3.860 millóns de euros o ano pasado, un 1,6% superior á cifra do ano anterior, no que tivera lugar un crecemento do 4,4%.
Entre os principais causas deste estancamento encóntranse a deterioración da conxunta económica, o descenso da demanda turística e a intensificación da competencia exercida por outros xeitos de transporte.
Canto á o transporte regular de uso xeral, o estudio realizado por DBK sinala que este sector acadou unha facturación de 2.125 millóns de euros no 2008, rexistrando un incremento do dous por cento. Esta cifra inclúe a recadación das 102 liñas regulares dependentes do Ministerio de Fomento e das preto de 1.500 que estímalle dependen das comunidades autónomas, así como a facturación das liñas regulares internacionais.
Doutra banda, o transporte regular de uso especial, que inclúe o transporte escolar e laboral, acadou un volume de negocio de 1.030 millóns de euros no 2008, cunha taxa de variación de unicamente o un porcento, tres puntos menos que no exercicio anterior. Pola súa banda, o segmento de transporte discrecional rexistrou un crecemento de unicamente medio punto porcentual, que contrasta coa taxa de variación do 6 acadada% no ano anterior.
Así mesmo, hai que destacar que en xaneiro de 2009 identificábanse 3.884 empresas autorizadas para o transporte público de viaxeiros, habendose rexistrado un descenso próximo ao vinte por cento na última década. Porén, o sector continúa caracterizandose por unha gran atomización, de xeito que as tres cuartas das empresas dispón de entre un e dez vehículos.